Monday, December 13, 2010

Reboot

Hei bloggen!

Oioioi, deja vu.
Det er visst ikke første gang jeg skriver at jeg skal begynne å skrive igjen. Forrige innlegg er fra 2008 med lovnad om at bloggen skal gjenopplives. Og så stillhet.

Å vende tilbake til dette internetts mørke avkrok byr på et visst ubehag. For det første er jo blogg-konseptet blitt objekt for ironi. Fjortisser med akkurat nok hjernekapasitet til å puste og gå og ideologiske rabulister med påtatt sterke meninger og skoledebattretorikk har fått fylle opp "bloggosfæren" de siste årene. Det er småskummelt å tre inn i dette sminkefylte og hormonbefengte universet igjen. Dessuten er det ganske pinlig å lese hvor pretensiøs og krampaktig velformulert jeg var for noen år siden. Litt gøy selvfølgelig, nostaligisk også, men mest vondt.

Men bloggen gjenopplives hovedsaklig av to grunner:

  1. Min gode studiekamerat Mikael krever at jeg gjør alvor av truslene om en gjenomgang av Economist årlige spådommer om 2010.
  2. Årets plater skal kåres og bloggen blir letteste og beste publiseringskanal.

Når dette er gjort er det uvisst om det blir noe mer.

Men bloggen er altså gjenopplivet. Igjen.

3 comments:

Anonymous said...

hvorfor blogger? ville brukt wordpress.org eller drupal hvis jeg først skulle sette i gang igjen.. HIlsen Anders

Nils Gudmund said...

stå på!

Kjetil Kjær Andersland said...

Gammal vane - fordi jeg hadde denne i utgangspunktet. Men du har sikkert rett, er ikke veldig fornøyd med opplegget.