Sunday, May 28, 2006

Hipp til besvær

Hurra. Jeg rakk akkurat å kjøpe sånne ultra-hippe Converse-sko før Dagbladet Fredag viet dem fire sider.

Egentlig luktet jeg faresignalene lenge før. Med nylig innkjøpte røde ”Chucks” inntok jeg Voldas dokumentarfilmfestival, bare for å merke at de ølsøle-dekte linoleumsgulvene var fylt med like sko i ulike størrelser og farger. Jeg var litt sent ute, jeg skulle anskaffet meg slike før. Da kunne jeg gått rundt med vissheten om at "jeg oppdaget dem først". Og hvis noen skulle spørre meg om jeg også hadde fått meg slike sko, kunne jeg si at jeg hadde hatt slike lenge. Det ville vært tilfredsstillende.

Nå har jeg en motsatt følelse. Jeg føler meg rett og slett utilpass her jeg går rundt i den bakkenære converse-jungel. Vel hadde jeg sett mange med slike både før og etter det skjebnesvangre innkjøpet, men når Fredag skriver om fenomenet vet du at du bare har én ting å gjøre. Rive av deg plagget fort som fasan.













Hvis du har slike, kast dem

6 comments:

Øyvind Bye Skille said...

Det verste av alt er jo at godeste Håvard Nyhus fort kan ha fått ideen til artikkelen etter å ha sett deg i dine nyinnkjøpte på Dokfilm. Jaja, alle kan ikke være først og hippest.

Anonymous said...

Jeg som stod å tittet på noen militær-mønstrede nede på Sko Olsen i forrige uke.

Kjetil Kjær Andersland said...

At en skobutikk i Volda med et av de minst freshe brandnames'a på kloden selger All Star-sko sier vel alt om hvor faretruende nær deres død i hipster-paradis er.

Anonymous said...

hola! sånne sko er for folk med dårlig råd. hvordan i all verden kan du finne på å kjøpe sånne sko?. greit nok du lukte dem.. men de er jo 100 år gammel mote.
Jaja..

Kjetil Kjær Andersland said...

Jojo, men det er jo litt av poenget med retro fashion det da. Og jeg skjønner jo at jeg har drete på draget med å kjøpe dem, det er jo litt av poenget med innlegget. Og har man dårlig råd bør man for all del unngå dem, de er ikke spesielt billige. Ihvertfall ikke til å være laget av lerret og plast.

Anonymous said...

Hva med mine laksefargede?